Top zeven supplementen die u zou moeten nemen om uw immuunsysteem te stimuleren tijdens COVID-19

Uw immuunsysteem stimuleren om gezond te blijven tijdens de Corona pandemie

Nu COVID-19 in veel landen nog steeds aanwezig is, is dit een ideaal moment om stappen te ondernemen om een ​​routine op te bouwen die u gezond houdt. Zoals altijd zijn beweging en het eten van gezonde voeding dat rijk is aan vitamines en voedingsstoffen die uw lichaam nodig heeft om ziekten af ​​te weren, van cruciaal belang. Er is echter een onderdeel van het behoud van de gezondheid van uw lichaam dat u misschien mist: de toevoeging van supplementen om uw immuunsysteem te stimuleren.

Waarom supplementen nemen? Hoewel u idealiter al uw voedingsstoffen uit een gezond dieet zou moeten halen, hebben veel mensen daar moeite mee, vooral tijdens een pandemie wanneer een paar keer per week naar de winkel gaan voor verse producten niet haalbaar is. Bovendien zijn sommige voedingsstoffen gewoon moeilijk toegankelijk, zelfs als u een gevarieerd, voedzaam dieet volgt.

covid 19 bestrijden

Kunnen supplementen COVID-19 helpen bestrijden?

Supplementen kunnen u helpen om tekorten of tekorten aan voedingsstoffen in uw dieet aan te pakken, maar kunnen ze u helpen COVID-19 te bestrijden? Hoewel er niet specifiek gericht onderzoek is gedaan om te bepalen welke voedingsstoffen, indien aanwezig, door de FDA moeten worden goedgekeurd om het virus af te weren, zijn supplementen een ideale manier om uw lichaam en uw immuunsysteem optimaal te laten functioneren. Als gevolg hiervan raden veel artsen en andere gezondheids- en welzijnsexperts aan om een ​​eenvoudige supplementroutine te beginnen om ervoor te zorgen dat uw lichaam de voedingsstoffen krijgt die het nodig heeft om gezond te blijven.

Hoewel COVID-19 enkele eigenschappen deelt met andere virussen, zoals eerdere coronavirussen zoals SARS en andere luchtweginfecties zoals griep, gedraagt ​​het zich niet op dezelfde manier als die virussen. Toch is het mogelijk om aan te nemen van grieppreventie-routines en de voorzorgsmaatregelen die we nemen tijdens koude seizoenen om te bepalen welke supplementen nuttig kunnen zijn om het immuunsysteem tegen dit nieuwe virus te versterken. Houd er rekening mee dat er maar heel weinig zijn onderzocht in combinatie met COVID-19.

De zeven belangrijkste supplementen die we gebruiken tijdens COVID-19

De supplementen die u tijdens de COVID-19-pandemie slikt, zijn mogelijk niet specifiek ontwikkeld om het coronavirus af te weren. Toch heeft onderzoek aangetoond dat ze allemaal een belangrijke rol spelen bij het versterken van het immuunsysteem, het voorkomen van ademhalingsbeschadiging, het versterken van het lichaam tegen virale infecties, het verminderen van ontstekingen – of al het bovenstaande.

Hier zijn de zeven belangrijkste supplementen die we momenteel gebruiken om ons immuunsysteem te stimuleren:

vitamine c

# 1 – Vitamine C

Vitamine C (1.000 mg) . Wanneer vitamine C wordt ingenomen in doses van 1.000 mg per dag, bevordert het de mitochondriale gezondheid – essentieel voor het celmetabolisme en andere celfuncties. Vitamine C is ook een van de meest populaire immuunversterkende supplementen die er zijn, en met een goede reden: het ondersteunt de productie en proliferatie van immuuncellen en draagt ​​bij aan hun functionaliteit. Ten slotte is vitamine C een natuurlijke antioxidant die ontstekingen vermindert. 

resveratrol

# 2 – Resveratrol

Resveratrol (250-500 mg per dag of 5 mg/kg/dag)
is uitgebreid bestudeerd vanwege zijn therapeutische potentieel vanwege zijn antioxiderende, ontstekingsremmende en antimicrobiële eigenschappen. In het bijzonder heeft resveratrol een veelbelovende antivirale activiteit laten zien tegen talrijke virussen die verantwoordelijk zijn voor ernstige luchtweginfecties. Hiervan is bekend dat influenzavirus, respiratoir syncytieel virus en het opkomende SARS-cov-2 longontsteking, acuut respiratory distress syndrome of multi-orgaanfalen veroorzaken, vooral bij kwetsbare individuen zoals immuungecompromitteerde patiënten of ouderen, wat leidt tot een aanzienlijke economische last wereldwijd. In deze context kan resveratrol potentiële waarde hebben vanwege zijn ontstekingsremmende werking, aangezien de meeste ernstige virusgerelateerde complicaties verband houden met de overactivering van de gastheer-immuunrespons, wat leidt tot longschade.

vitamine D

# 3 – Vitamine D

Vitamine D (2.000-5.000 mg) . Wanneer vitamine D regelmatig wordt ingenomen, helpt het de productie van overmatige inflammatoire cytokines te voorkomen en versterkt het de pathogeenbestrijdende vermogens van belangrijke witte bloedcellen die voor uw immuunrespons zorgen. Onderzoek suggereert ook dat vitamine D peptiden helpt stimuleren die in uw luchtwegen aanwezig zijn en uw longen helpen beschermen tegen infectie . Vitamine D is notoir moeilijk om voldoende niveaus binnen te krijgen, zelfs met een gezond dieet, dus suppletie is de sleutel.

zink

# 4 – Zink

Zink (50 mg) . Zink is misschien wel een van de beste supplementen om uw immuunsysteem te stimuleren, omdat het uw lichaam helpt de productie van ontstekingscytokines te temperen en een essentiële rol speelt in de immuunrespons van uw lichaam op ziekteverwekkers. Ook is aangetoond dat zink specifiek luchtweginfecties aanpakt, waardoor de duur ervan met gemiddeld twee dagen wordt verkort . Ten slotte heeft zink tal van andere voordelen, waaronder snellere genezing en verbeterde cognitieve functie.

quercetine

# 5 – Quercetine

Quercetine (250-500 mg) . Een van de beste supplementen die 2020 te bieden heeft in de strijd tegen COVID-19, quercetine werkt als een antiviraal middel, een ontstekingsremmend middel en een antioxidant in één. Als polyfenol dat is afgeleid van groene bladplanten zoals groene thee en broccoli, is het potentieel ervan als remmer van COVID-19 en andere virussen het onderwerp geweest van veel onderzoek. Tot dusverre is quercetine veelbelovend gebleken bij het bevorderen en versterken van de ontstekingsreactie op virussen zoals COVID-19.

melatonine

# 6 – Melatonine

Melatonine (0,5-1 mg) . Melatonine is misschien het best bekend vanwege het verbeteren van de natuurlijke slaapcyclus van het lichaam, maar beschermt ook tegen een fenomeen dat bekend staat als een ‘cytokinestorm’. Veroorzaakt door overmatige ontsteking, verhoogde oxidatie en een overijverige immuunrespons, kunnen te grote aantallen cytokinen longbeschadiging, acute ademnood en zelfs de dood veroorzaken. Aangezien de melatoninespiegels blijven dalen naarmate het lichaam ouder wordt, wordt suppletie met melatonine steeds belangrijker.

Multivitamine

# 7 – Immuniteit Multivitaminen

Immuniteit Multivitaminen . Als je eenmaal de immuunrespons, ontstekingsreactie en antioxidanten van je lichaam hebt aangepakt met supplementen en de rest van de voedingsstoffen van het lichaam met een gezond dieet, is de kans groot dat je nog steeds essentiële stukjes van de puzzel mist. Het aanvullen van uw inname met een dagelijkse multivitamine kan een uitstekende manier zijn om ervoor te zorgen dat u het volledige spectrum aan voedingsstoffen krijgt dat nodig is om gezond te blijven, zelfs tijdens een pandemie. Kies een multivitamine die zoveel mogelijk micronutriënten bevat om de immuunrespons te versterken en bij te dragen aan uw algehele gezondheid.

alternatieve medicijnen

Supplementen zijn een belangrijk onderdeel van uw COVID-19-gezondheidsregime

Hoewel het handhaven van een gezond regime van supplementen voor COVID-19 een bewezen manier is om uw immuunsysteem te stimuleren, lichaamsontstekingen aan te pakken en toegang te krijgen tot krachtige antioxidanten, moeten supplementen in combinatie met andere inspanningen worden ingenomen. Hoewel supplementen bijvoorbeeld een eenvoudig middel zijn om de hiaten in uw dieet op te vullen, moet u ook uw best doen om uw manier van eten te verbeteren. Door een grotere verscheidenheid aan fruit, groenten, granen, noten, zaden, vis, gevogelte en vlees toe te voegen, krijgt u de beste kans op een optimale immuungezondheid.

Probeer ook uw lichaam zo gezond mogelijk te houden door de juiste gezondheids- en fitnessroutines te implementeren. Probeer ten minste 30 minuten matige activiteit per dag te ondernemen, gericht op het versterken van uw spieren en het trainen van uw cardiovasculaire systeem. Vergeet uw mentale gezondheid niet – besteed elke dag tijd aan uw mentale welzijn en uw fysieke gezondheid. Ten slotte kan het gebruik van de juiste handwasprocedures, het oefenen van sociale afstandelijkheid en het dragen van een gezichtsmasker in het openbaar COVID-19 in de eerste plaats helpen voorkomen.

gezonde voeding

Kies de juiste supplementen voor u

U moet altijd uw arts raadplegen voordat u met een nieuw dieet begint of besluit welke supplementen u nodig heeft. Iedereen is anders en we hebben allemaal verschillende voedingsbehoeften. Wat voor iemand anders werkt, werkt misschien niet voor jou.

Hier is een korte lijst met dingen waar u rekening mee moet houden bij het selecteren van uw supplementen:

  • Houd rekening met uw leeftijd– Vitaminen en supplementen variëren afhankelijk van voor wie ze zijn gemaakt. Een senior heeft bijvoorbeeld een dieet en supplementen nodig met meer calcium, vitamine D, vitamine B12, kalium en vezels. Terwijl alles wat een kind nodig heeft, een uitgebalanceerd dieet en een gomachtige vitamine is.
  • Overweeg uw geslacht– Net als leeftijd kan geslacht u ook helpen bepalen welke vitamines geschikt voor u kunnen zijn. Zwangere vrouwen nemen bijvoorbeeld prenatale vitamines die vol zitten met de mineralen die nodig zijn voor de ontwikkeling van hun baby. Deze zelfde vitamines zullen niet zo nuttig zijn voor mannen.
  • Overweeg uw dieet– Houdt u dagelijks bij wat u eet? Vaak eten we niet genoeg fruit, groenten en ander gezond voedsel dat de vitamines bevat die we nodig hebben voor een goede voeding. U kunt beginnen met het bijhouden van uw voedsel- en drankinname op een gemiddelde dag om een ​​idee te krijgen van waar u waarschijnlijk geen genoeg van krijgt.

Dit vind je misschien ook leuk...

2 reacties

  1. Sybille schreef:

    Ik zou graag mijn afweer beschermen, maar weet niet welke supplementen voor mij het beste zijn..
    Ook vraag ik me af of de wekelijke kosten daarvan niet heel erg hoog zullen worden.
    Ik ben een vrouw van bijna 60. Krijg vit B12 injecties. Ik slik zelf extra vit D. En ook tabl. met Chondroitine en calcium en vit C.

    • Jacqueline schreef:

      Hoi Sybille,
      Zelf ben ik 54 jaar en gebruik de volgende supplementen om mijn afweer te beschermen:
      Quercetine 500mg, Resvertrol 500mg, Vit.C 2000mg, Vit.D3 3000IU, Magnesium citraat 800mg, Omega3 2000mg,
      Zink picolaat 30mg. Dit zijn mijn basis supplementen per dag. Mocht ik toch ziek beginnen te voelen dan gaat de dosis van een aantal supplementen omhoog. Dit heb ik nog niet hoeven doen gelukkig.
      Daarnaast gezond eten, bewegen, ademhalingsoefeningen en koud afdouchen voor minimaal 30 seconden.

      De kosten worden wekelijks gezien wel hoger, maar daar staat tegenover dat ik mezelf super goed voel en al lange tijd geen verkoudheid of andere ziekte meer heb gehad.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.